top of page

Tikai salmi.


Jacques Callot, “S. Thomas d’Aquin"


Dominikāņu ordeņa priorāta kapelas zakristians(kalpotājs) Neapolē ļoti vēlējās redzēt, kā lūdzas mūks Toms( no Akvīnas). Viņš slepus palika kapelā pa nakti. Vīrs ieraudzīja Akvīnieti paceļamies no zemes un dzirdēja Kristus balsi no krusta: ”Tom, tu esi labi par mani uzrakstījis! Kādu balvu tu par to gribi?”

“Neko, Kungs, tikai Tevi!” atbildēja Toms.

Viņa vēlēšanās bija sadzirdēta un drīz vien izpildīta.1273. gada 6. decembrī Toms no Akvīnas svinēja Svēto Misi šajā kapelā. Mises laikā bija redzams, ka viņš piedzīvo ko neparastu – garīgi, dvēseliski, miesiski.

Pēc Mises nekas nemainījās, bet savam ilggadīgajam sekretāram Toms pateica, ka nespēj vairs rakstīt.

“Viss, ko esmu uzrakstījis”, viņš teica, “man liekas kā salmi.”


Kādas cerības šie vārdi dod mums😊?


Akvīnas Toma lūgšana.

Dāvā man, Dievs,

Prātu, lai es Tevi pazītu,

Sirdi, lai Tevi meklētu,

Gudrību, lai Tevi atrastu,

Uzvedību, kura Tev patīkama,

Neatlaidību, Tevi gaidot,

Un cerību, Tevi apskaut.

Ļauj man reiz piedzīvot patiesu prieku Tavā Valstībā

Un Tavu Godību uz mūžu mūžiem. Amen.



P.S. Akvīnas Toms ir itāļu izcelsmes dominikānis, ietekmīgs filosofs un viens no nozīmīgākajiem katoļu teologiem.Viņa Summa theologica ir 19.gadsimta Romas Katoļu Baznīcas kristīgās filosofijas pamatā.

Lielisks ieskats Akvīnas Toma personībā ir t.Oskara Jabloņska OP referāta fragments .


68 Ansichten0 Kommentare

Aktuelle Beiträge

Alle ansehen

Aicinājuma ceļš.

Paldies māsai Guntai un māsai Annai par ielūgumu raidījumā "Aicinājuma ceļš" Radio Marija Latvija.

bottom of page